آموزش جامع RevitArchitecture-جلسه سوم

آموزش جامع RevitArchitecture-جلسه سوم

به نام یکتا مهندس هستی

سومین جلسه از سری جلسات آموزش جامع REVIT ARCHITECTURE 2016

در این جلسه سعی شده تا شما را با ترسیم در و پنجرهآشنا سازیم و نکات رسم و طراحی آنرا برایتان باز کنیم.

سر فصل های این جلسه :

  • نحوه ی رسم درب
  • نحوه رسم پنجره
  • نکات کاربردی آنها

۱-نحوه رسم در

پس رسم دیوار ها باید به سراغ رسم درب برویم بدین گونه که در تب architecture روی آیکن door کلیک کرده و وارد محیط ترسیم درب میشویم.

Snap1

بعد از کلیک کردن روی آیکن فقط کافیست نشانه موس رو روی مرز دیوار حرکت دهید و نرم افزار بطور هوشمند درب را برای شما در نظر میگیرد و نکته ای که وجود دارد اینکه اگر نشانه موس را مایل به داخل بگیرید درب به سمت داخل باز میشود و اگر نشانه موس را مایل به خارج بگیرید درب به سمت بیرون باز میشود.

Snap2

همانطور که در تصویر میبینید شما میتونید با کلیک بر روی درب دوباره روی آن تغییرات ایجاد کنید و فاصله ی درب را با دو سمت دیوار اندازه کنید.

نکته بعدی که در ترسیم درب وجود دارد این است که درب برای شما به سمت چپ باز شود یا به سمت راست باز شود.برای تنظیم این موضوع بعد از رسم یک فلش دو طرفه روی درب وجود دارد که با کلیک بر روی آن میتوانید جهت باز شدن درب ها رو تغییر داد.

Snap3

در شکل بالا دقت کنید بعد از کلیک روی درب ترسیم شده توانستیم این کار رو انجام بدیم و در ضمن میتوانیم با کلیک روی اعداد نشان داده شده،فاصله ی درب رسم شده را اندازه گیری کنیم.

خواندن مطلب
آموزش نرم افزار رویت آرشیتکت – جلسه ی دوم

حال بیایید درب رسم شده رو از نمای سه بعدی ببینیم. برای رفتم به نمای سه بعدی کافیست به روی گزینه defult 3dکلیک کنید و وارد نمای سه بعدی شوید و برای خارج شدن از آن کافیست در قسمت project browser روی level  کلیک کنید.

در قسمت سه بعدی گزینه هایی برای دیدن شکل به صورت ویژه تر وجود دارد که با رفتن به گزینه visual style  انواع حالات را مشاهده کنید که حتی قادر به دیدن material سازه خود میشوید که خود به زیبایی کار میفزایید.

Snap4

Snap5

Snap6

 

بعد وارد شدن به قسمت سه بعدی شما میتوانید دوباره با دیدن تصویر سه بعدی تنظیمات رو انجام دهید.

نکته بعدی نوع درب میباشد که برای ساختمان خود چه نوع درب و با چه سایزی استفاده کنید.

برای مشخص کردن سایز درب کافیست به قسمت single-flush در قسمت properties رجوع کنید و با کلیک روی آن انواع سایز های استاندارد از آن نوع بخصوص در را انتخاب کنید.

Snap8

برای استفاده از دیگر درب ها باید آنهارو import  کرد که در شکل زیر مسیر وارد کردن آنرا بصورت دستی به شما نشان میدهیم.

Snap9

Snap10Snap11

حال با فایل وارد شده درب مورد نظر خود را ترسیم میکنیم.

۲-نحوه رسم پنجره:

برای رسم پنجره نیز باید به تب architecture  رفت و روی گزینه window کلیک کرد و وارد محیط ترسیم پنجره شد.برای پنجره نیز مانند دیوار  کافیست نشانه موس را در نقطه مورد نظر در صفحه دو بعدی قرار داد و برنامه بطور هوشمند پنجره رو در اون نقطه لحاظ میکنه.

در این قسمت نیز تمام نکات رسم دیوار نیز صادق است یعنی برای ویرایش اندازه باید تغییرات رو در قسمت   fixed در properties انجام دهیم و برای وارد کردن پنجره باب میل سازه و طراحی خود باید از قسمت laod family با رفتن به بخش window نمونه مورد نظر خو را وارد کنیم.

خواندن مطلب
آموزش نرم افزار رویت آرشیتکت – جلسه ی هشتم

نکته ای که وجود دارد این است که بعد از رسم پنجره ها میتوانیم مانند درب ها روی آن تغییرات ایجاد کنیم و دوباره یک فلش دو طرف وجود دارد که با کلیک روی آن میتوانیم جهت باز شدن درب پنجره را مشخص کنیم که خود نیز جزء ظرافت کاری میباشد.

Snap14

Snap15

 

در آخر نیز میتوانیم پنجره ترسیم شده رو در قسمت سه بعدی ببینیم و روی آن تغییراتی انجام دهیم که شاید نمیتوانستیم در قسمت دو بعدی انرا انجام دهیم و آن تنظیم ارتفاع پنجره و فاصله قرار گیری آن از کف زمین و تا بالای دیوار است. که این خود بستگی به طراحی و سلیقه طراح دارد.

Snap16

آموزش این جلسه به پایان رسید و شما یک آشنایی اولیه با ترسیم درب و پنجره پیدا کردید در جلسه ی آینده وارد دستورات ترسیمی دیگر میشویم.

برای دلگرم شدن ما و ارتقای هرچه بهتر آموزش ها ، نظرات خود را برای ما ارسال کنید

موفق و پیروز باشید

پیمان خدام خراسانی – گروه مهندسی عمران نوین

این قسمت از محتوا مخصوص کاربران عضو سایت است. برای نمایش کامل محتوا باید در سایت عضو شوید یا وارد حساب کاربری خود شوید !

 

مدرس نرم افزار های BIM ، طراح ، شاپکار سازه های مسکونی و صنعتی و مدرس دروس طراحی سازه های فولادی در دانشگاه ، بلاگر در حوزه نرم افزار های مهندسی عمران

عضویت

مقاله های مرتبط :

دوره های آموزشی مرتبط :

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.