افزونه ساخت لیستوفر برای رویت استراکچر

افزونه ساخت لیستوفر برای رویت

با سلام خدمت شما . در این پست افزونه ساخت لیستوفر برای رویت را در اختیار شما قرار داده ایم که میتوانید به صورت رایگان دانلود کنید.

لیستوفر یا همانlist du fer یک لغت فرانسوی می باشد . در ساختمان های بتنی و یا در فونداسیون ها برای نمایش مقدار و قطع و خم آرماتور ها جدولی تهیه می شود که در آن شکل خم و پوش آرماتور ها را به نمایش می گذارند تا در هنگام اجرا بدانند چند عدد و به چه تعداد از یک نوع آرماتور لازم است.

اکثر افرادی که با نرم افزار رویت  کار میکنند در زمان رسم لیستوفر با مشکل مواجه میشوند افزونه فوق به سادگی هرچه تمام تر مشکل را با افزودن شکل (image) حل میکند.

افزونه ساخت لیستوفر برای رویت

بنابراین بعد از ایجاد جدول لیستوفر میلگردها در نرم افزار، نیازی به خروجی گرفتن در اکسل و افزودن شکل آرماتور در ستونی جداگانه نیست و تنها با یک کلیک می توان شکل را به عنوان ستونی اضافه تعریف کرد.

این افزونه این قابلیت را دارد که در هر زمان دلخواه و پس از تغییرهای متوالی، شکل مربوط به هر پوز (POS) میلگرد را تنها با یک کلیک اصلاح کند.

مراحل تهیه لیستوفر

 لطفا تمامی مراحل زیر را با دقت انجام دهید.

۱. ابتدا نرم افزار رویت را بسته و افزونه را نصب کنید.( افزونه ساخت لیستوفر برای رویت )

۲. پس از انجام آرماتور گذاری در سازه برای تهیه لیستوفر میلگردها بایستی جدول (Schedule) از Structural Rebar تهیه کرد. این جدول می تواند شامل موارد مختلفی باشد اما از جمله مهمترین موارد که در نقشه های فاز ۲ به کار می رود، می توان به پوز (POS)، قطر (Diameter)، طول (Length)، تعداد (Quantity)، وزن کل (Total Weight) و شکل آرماتور (Image) اشاره کرد. برای تهیه جدول لیستوفر از موارد فوق ابتدا در سر برگ View و منوی Schedules  گزینه Schedule/Quantities مانند شکل زیر را انتخاب کرده و از منوی سمت چپ گزینه Structural Rebar را انتخاب می کنیم.

خواندن مطلب
فیلم آموزش اتوکد 3 بعدی – جلسه بیستم

افزونه ساخت لیستوفر برای رویت

اکنون پنجره جدیدی مطابق شکل زیر باز می شود که از منوی سمت چپ گزینه های Rebar Number، Bar Diameter، Quantity ،Bar Lenght و Image را انتخاب کرده و گزینه OK را می زنیم.

افزونه ساخت لیستوفر برای رویت

می توان پارامتر جدیدی مانند وزن کل را محاسبه و به جدول فوق اضافه نمود. همچنین در شکل بعدی ملاحظه می شود که عناوین ستون ها به فارسی برگردانده شده است. در این شکل مشاهده می شود که در ستون Image گزینه None نوشته شده است. به عبارت دیگر آرماتورها دارای شکل نیستند

افزونه ساخت لیستوفر برای رویت

۳. اکنون کافی است در سربرگ Add-Ins گزینه Reinforcement sketch را زده تا افزونه شکل آرماتور را تولید کند.

افزونه ساخت لیستوفر برای رویت

شکل جدول تهیه شده شما به صورت زیر در می آید:

افزونه ساخت لیستوفر برای رویت

۴. اکنون کافی است که یک برگه (Sheet) جدید ایجاد کرده و جدول فوق را به داخل آن بیندازید. همانند شکل زیر

افزونه ساخت لیستوفر برای رویت

۵. جدول لیستوفر آماده است. توجه داشته باشید که پس از انجام هرگونه تغییر می توانید با کلیک کردن دوباره بر روی گزینه Reinforcement sketch در سربرگ Add Ins می توانید شکل ها را اصلاح کنید و نیازی به تغییر اضافه در جدول (Schedule) یا برگه (Sheet) نمی باشد.

دانلود معرفی دستگاه حفاری تونل

علی رهبر هستم | کارشناس ارشد در رشته عمران و گرایش ژئوتکنیک و تخصص در زمینه مدلسازی سه بعدی، طراحی سازه و ترسیم نقشه سازه، تخصص در طراحی معماری و نما و تخصص در زمینه point cloud و تهیه حجم و نقشه از سازه های خاص. مدرس نرم افزار های اتوکد، رویت ارشیتکت، رویت استراکچر، ژئو استودیو،

عضویت

مقاله های مرتبط :

دوره های آموزشی مرتبط :

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

۳ دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

  1. علی
    ۶:۴۶ ۱۳۹۷/۰۹/۰۲

    سلام
    ممنون از مطالب مفید شما.
    در صورت امکان برای رویت ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ هم این افزونه را جهت دانلود فراهم کنید.
    با تشکر

  2. vahid.king
    ۱۱:۱۶ ۱۳۹۸/۰۲/۲۸

    سلام من این افزونه را نصب کرده ام ولی در قسمت add- in رویت پیداش نمی کنم (رویت ۲۰۱۸)