جلسه دوم معرفی سازه های فولادی

جلسه دوم معرفی سازه های فولادی

آماده کردن کارگاه:

پس از تحویل کارگاه ، پیمانکار باید بر اساس ضوابط و مندرجات قرارداد نسبت به آماده سازی کارگاه
اقدام نماید.

آماده سازی اولیه به منظور استقرار عوامل اجرایی و شروع کار به شرح زیر است:

تخریب ساختمانهای موجود:

ساختملن های موجود و قدیمی که در محل اجرایی پروژه بایستی مورد تخریب قرار گیرند.که این کار باید با نظر کارفرما طبق دستورات دستگاه نظارت صورت جلسه و تخریب شوند.

قبل از شروع به تخریب ساختمان های قدیمی بایستی تمامی موارد ایمنی و اصول فنی در مورد قطع و کنترل انشعابات خطوط آب، برق، تلفن و … با هماهنگی سازمانهای زیربط رعایت شود ، و مصالح (نخاله های به وجود آمده در محل های درست انبار گردد.

توجه: آثار باستانی از این بند مجزاست و هر گونه اقدام آن باید زیر نظر سازمان های زیربط صورت گیرد.

تسطیح محوطه، گودبرداریها و زهکشی:

اگر محوطه محل پروژه دارای پستی ها و بلندی هایی باشد، باید با هماهنگی با دستگاه نظارت نسبت به تسطیح کردن آن تا رسیدن به تراز مورد نظر صورت گیرد.

گودبرداری محل پروژه باید با رعایت موارد ایمنی و حفظ ساختمان های موجود همجوار رعایت مقررات و دستورالعمل های شهرداری ها و وزارت کار صورت گیرد.

اگر محل پروژه در شهر و محل مسکونی باشد ،پیمانکار موظف است محوطه محل پروژه را با دیوارهای موقت از بیرون کارگاه جدا سازد و همچنین موارد ایمنی را برای عبور و مرور افراد در محوطه پروژه را مد نظر داشته باشد چراکه هرگونه اتفاقی گریبان گیر پیمانکار خواهد شد.

خواندن مطلب
جلسه نوزدهم معرفی سازه های فولادی

2

KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA

نقاط نشانه و مبدأ:

برای پیاده کردن قسمتهای مختلف پروژه و تعیین حدود قانونی کار و مرز عملیات قرارداد بر اساس نقشه های اجرایی، مقدار کافی نقاط نشانه و مبدأ از طرف کارفرما و دستگاه نظارت طی صورتجلسه های هنگام تحویل زمین در اختیار پیمانکار قرار داده خواهد شد. پیمانکار موظف است نسبت به حفظ و حراست این نشانه ها ضمن عملیات اجرایی و تا پایان کار و تحویل موقت اقدام نماید. در صورت نیاز پیمانکار موظف است بر اساس نشانه های اصلی نسبت به ایجاد نشانه های فرعی و کمکی اقدام نماید. این نشانه ها باید توسط پایه های بتنی حداقل ۱۵ ×۱۵و ارتفاع ۷۰ سانتیمتر ساخته شود و حداقل ۲۰سانتیمتر از آن، از سطح زمین تسطیح شده اجرای عملیات بالاتر باشد.
با تشکر

گروه مهندسی عمران نوین

علی رضایی

این قسمت از محتوا مخصوص کاربران عضو سایت است. برای نمایش کامل محتوا باید در سایت عضو شوید یا وارد حساب کاربری خود شوید !

 

علی رضایی هستم هدف من در راستای ایجاد این فضای آموزشی تبادل فکر، علم و فناوری است که جامعه مهندسی به شدت به آن نیازمند می باشد پس با تمام توان برای احیای این هدف می کوشم.

عضویت

مقاله های مرتبط :

دوره های آموزشی مرتبط :

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.