روشهای اجرایی ساختمان سازی

روشهای اجرایی ساختمان سازی

در این پست برای شما عزیزان قسمت های داربست و صرفه جویی در مصرف انرژی از روش های اجرایی ساختمان سازی را قرار دادیم.که به توضیح مختصری در مورد آن میپردازیم و در آخر شما میتوانید منبع اصلی آن را که کامل و دقیق،مسائل در آن بررسی شده است را بصورت pdf دانلود کنید.

صرفه جویی در مصرف انرژی:

مصرف کلان انرژی در ساختمان،ضمن اینکهموجب آلودگی هوا و محیط زیست میشود هزینه ی زیادی را به کشور تحمیل میکند.لذا با بهینه سازی مصرف انرژی میتوان علاوه بر تامین آسایش ساکنان ،۵۰تا ۸۵ درصد در مصرف انرژی صرفه جویی کرد.در این راستا مقررات ملی ساختمان در مبحث ۱۹ و راهنمای آن دستورالعمل هایی را صادر کرده است که رعایت آن الزامی است.که به اختصار در مورد بعضی از آن ها صحبت خواهیم کرد.

عایق حرارتی:برای جلوگیری از تبادل گرما و سرما بین فضاهای داخلی و خارجی ساختمان در فصول مختلف  ،و در نتیجه صرفه جویی در مصرف انرژی ضروری است که دیواره های خارجی بنا عایق حرارتی شود.

طبق تعریف عایق حرارتی عبارت است از مصالح یا سیستم مرکبی که انتقال گرما یا سرما از محیطی به محیط دیگر را کاهش میدهد. عایق حرارتی ممکن است توانایی دیگری مانند تحمل بار و صدای بندی نیز داشته باشد.

دیوار دو لایه:اگر دیوار از دو لایه مصالح ساختمانی ساخته شود و در وسط آن یک لایه هوا وجود داشته باشد از انتقال گرما از دیوار به مقدار زیادی کاسته میشود.(البته نه به اندازه ی وجود عایق جرارتی)باید توجه شود که لایه هوا از ۱۰ سانتی متر بیشتر نشود زیرا در این صورت جریان هوای میانی دیوار سبب افزایش انتقال گرما میشود.ضمنا ضروری است در این نوع دیوار ها پیش بینی لازم برای دفع آبهیی که به لای هوا میرسد صورت گیرد.

خواندن مطلب
اقدامات لازم قبل از شروع سرامیک کاری

در اینجا به همین توضیح در مورد عایق های حرارتی اکتفا میکنیم البته شما عزیزان میتوانید برای دستیابی به اطلاعات جامع و دقیق در مورد عایق  های حرارتی و داربست ها فایل pdf را دانلود کنید.

رمز فایل:www.omranovin.com

این قسمت از محتوا مخصوص کاربران عضو سایت است. برای نمایش کامل محتوا باید در سایت عضو شوید یا وارد حساب کاربری خود شوید !

 

 

مهندس عمران و متخصص در امور دفتر فنی و متره و برآورد

عضویت

مقاله های مرتبط :

دوره های آموزشی مرتبط :

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.