سازه های دینامیکی

سازه های دینامیکی

با سلام با بحث جذاب و مدرن سازه های دینامیکی در خدمت شما هستیم.

سازه های ديناميکی سازه هايی هستند که در حال حرکت خود را براي انطباق با تصـورات انـساني تغيير مي دهند; اين  ساختمانها جهت حرکت خورشيد را تعقيب مي کنـند و به سمت جهت وزش باد تغيير جهت مي دهند . بنابراين همسـاز شدن با طبيعت باعث مي شود اين بناها انـرژي مـورد نيـاز خود را تأمين کنند . اين نوع معماري قابليت چرخش ۳۶۰ درجـه بـراي ايـجاد  ديد گـسترده اي نسـبت به جـهان، طبيعت، آينده و زندگي دارد.بناهاي معماري ديناميک دائماً در حال تعديل و تغيير شکل خود هستند هر طبقه به صورت مجزا در حال چرخش است و درعين حال فرم کلي بنا تغيير مي کند.بناها داراي بعد چهارمي به نام زمان خـواهند شد. بناها شکل هاي صلب نخواهد داشت و شهرها بسيار سريعتر از آنچه که تصور مي کنيم تغيير خواهند کرد.

طراحی این برج بر اساس هسته بتنی مرکزی و کنسولهای طبقات است . در هسته مرکزی ارتباط های عمودی و تاسیساتی قرار دارد که استوانه ای بتنی و ثابت آنها را در بر گرفته است . هر طبقه به صورت مجزا از قطعاتی پیش ساخته تشیل شده است .
نحوه ساخت : واحدها به صورت مجزا با تمام تاسیسات الکتریکی ، مکانیکی و تهویه و… در کارخانه به صورت پیش ساخته ساخته می شود و سپس روی هسته مرکزی بتنی موجود در سایت نصب می شود.
با صرفه جویی در هزینه و زمان این نوع ساخت و اتصال پیش ساخته به هسته مرکزی ، مقاومت در برابر زلزله بسیار افزایش می یابد و به تعداد نیروی کارگر کمتری احتیاج است .

اين بعد چهارم , تحقيقات و تلاشهاي معمار ايتاليايي  ديويد فيشر بوده است و اين ايده در سطح جـهاني و بين سـياستمداران و  شهرداران مورد توجه بسيار قرار گرفته است.

ويژگی های سازه های ديناميکی

  1. روشهاي پيشرفته ساخت و توانايي توليد انرژي توسط خود بنا، دو ويژگي شاخص در معماري ديناميک هستند.
  2. در اين روش از قطعات و واحدهاي پيش ساخته با استاندارد کيفي بالا استفاده مي شود و داراي تضمين صرفه جويي ۲۰ درصدي در هزينه ها است که تأثير عظيمي در ساخت و ساز جهاني خواهد داشت.
  3. اين روش نسبت به روش سنتي و متداول معماري، نياز به نيروي کار کمتري در محل ساخت دارد و سرعت کار را بالاتر برده و هزينه ها را کاهش مي دهد.

[button color=”black” size=”medium” link=”http://s1.picofile.com/file/8264933884/%D8%B3%D8%A7%D8%B2%D9%87_%D9%87%D8%A7%DB%8C_%D8%AF%DB%8C%D9%86%D8%A7%D9%85%DB%8C%DA%A9%DB%8C.pdf.html” icon=”” target=”true”]دانلود فایل[/button]

مهندس عمران و متخصص در امور دفتر فنی و متره و برآورد

عضویت

مقاله های مرتبط :

دوره های آموزشی مرتبط :

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.