فونداسیون توربین بادی

فونداسیون توربین بادی

با سلام. با یک پست دیگر از فونداسیون توربین بادی در خدمت شما دوستان هستیم.در این پست ابتدا بطور مختصر معرفی از توربین بادی داریم و در انتها شما دوستان می توانید تمامی رفرنس ها و مراجعی که برای طراحی فونداسیون توربین بادی نیاز می باشد را در اختیار داشته باشید.

دولت های بزرگ یک هدف برای نیروی بادی را مشخص کرده اند که در سال ۲۰۲۰ ، ۳۰ TWh انرژی در سال تولید خواهد کرد. این باید با انرژی فعلی تولید شده از قدرت باد ۲٫۵ TWh / سال مقایسه شود. برای دستیابی به این اهداف، چندین هزار توربین جدید باید ساخته شود.

توربین های بادی نقش مهمی در تولید انرژی پایدار و پاکیزه ایفا می کنند نیازهای رو به رشد انرژی.باعث شده است که حرکت به سمت انرژی های پایدار و  هزینه موثر، بسیاری از کشورها گام مهمی برای توسعه توربین های بادی را با ظرفیت بزرگ بردارند که با کاهش هزینه های انرژی همراه می باشد.
برای استفاده بهینه از توربین های بادی با استفاده از برج های بلند استفاده شده است. هنگامی که ارتفاع برج افزایش می یابد، بار بر روی فونداسیون افزایش می یابد و فونداسیون به طور قابل توجهی بزرگتر می شود طراحی ژئوتکنیک پایه، برای باد های شدید، طراحی توربین ها را پیچیده تر کرده  و چالش های منحصر به فرد را برای هر مکان بوجود می اورد.

در حال حاضر ما توربین های بادی زمینی را در خاک های قوی و سفتی می سازیم اما احتمالا در توربین های بادی آینده باید بر روی خاک هایی با خواص کمتری از لحاظ مقاومت ساخته شوند. در حالت عادی و روش بنیادی نسبتا ساده ای می توان  با اسلب بتونی با مساحت زیاد می توان از نشست های زیادی و غیر عادی در سازه جلوگیری کرد.

خواندن مطلب
تفاوت در انواع فونداسیون ها

نتایج و مطالعات پارامتری با استفاده از هر دو محاسبات تحلیلی و شبیه سازی های عددی با استفاده از نرم افزار GROUP و PLAXIS 3D بطور معمول انجام می گیرد.

مقدمه ای اغازین برای شروع سوال در ذهن شما و پیگیری مطالب مطرح شد تا با مطالعه کتاب و مراجع داده شده در این حوزه قدم بردارید .

در ادامه می توانید این مراجع به رایگان دانلود کنید.

مدرس نرم افزار های BIM ، طراح ، شاپکار سازه های مسکونی و صنعتی و مدرس دروس طراحی سازه های فولادی در دانشگاه ، بلاگر در حوزه نرم افزار های مهندسی عمران

عضویت

مقاله های مرتبط :

دوره های آموزشی مرتبط :

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

۴ دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

  1. س
    ۱۲:۰۵ ۱۳۹۶/۱۱/۲۴

    با سلام
    پسورد فایل چیه؟