مقررات و ضوابط عمومی ساختمان

مقررات و ضوابط عمومی ساختمان

با عرض سلام خدمت شما عزیزان. در این پست برای شما کتاب مقررات ملی و ضوابط عمومی ساختمان از مجموعه کتب فنی حرفه ای را در نظر گرفته ایم. ابتدا مقدمه ای در مورد آن بیان کرده و شما عزیزان میتوانید فایل کامل کتاب را در انتها دانلود کنید.

ساخت و ساز و تولید ابنیه و ساختمان در سطح کشور توسط متولیان خصوصی و متولیان عمومی انجام میشود و به منظور اصول و قواعد طراحی و اجرایی و نحوه ی نظارت صحیح بر این عملکردها، دستورالعمل ها ، ضوابط، آیین نامه ها و بخش هاای اجرایی و مقررات ملی ساختمان تدوین شده است وتحت پوشش قانون نظام مهندسی در کل کشور به اجرا درمی اید. در این رابطه کلیه نهاد های قانونی و شخصیت های حقوقی اعم از خصوصی و عمومی طبق قانون نظام مهندسی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی مکلف به تبعیت ظوابط مذکورند.

امروزه مقرراتی در این موارد تدوین شده و میشوند که نه تنها ناظر بر حقوق و تکالیف افراد نسبت به هم بلکه حاکم بر حقوق و تکالیف متقابل افراد و اجتماع و حتی ناظر بر حقوق و تکالیف جوامع مختلف نسبت به هم میباشد، تا جایی که مقررات وضوابط مربوط به محیط زیست و حفظ شرایط مناسب زیستی بر روی کره خاکی ، عملا جهان شمول میباشد.

در دنیای امروز بطور اعم در عرصه ی فعالیت های صنعتی، استاندارد ها و آیین کابردها شاخصی برای بخش پیشرفت صنعتی و فنی جوامع مختلف به حسلب می آیند. در واقع اگر کشوری دارای استانداردهای منسجم و روشن آیین کاربردها و آیین نامه های پیشرفته در زمینه خای مختلف باشد، از سطح صنعتی و فنی بالایی برخوردار است. و اگر کشوری فاقد چنین استانداردها و آیین نامه هایی باشد ، در زمینه صنعتی و فنی دچار آشفتگی و عقب ماندگی است.

خواندن مطلب
محاسبات فنی ساختمان

در اینجا مقدمه های از مقررات و ضوابط عمومی ساختمان را ملاحظه کردید.امید است که این مبحث برای شما مفید واقع شود.

پیمان خدام خراسانی – گروه مهندسی عمران نوین

پسورد فایل: www.omranovin.com

این قسمت از محتوا مخصوص کاربران عضو سایت است. برای نمایش کامل محتوا باید در سایت عضو شوید یا وارد حساب کاربری خود شوید !

 

 

مدرس نرم افزار های BIM ، طراح ، شاپکار سازه های مسکونی و صنعتی و مدرس دروس طراحی سازه های فولادی در دانشگاه ، بلاگر در حوزه نرم افزار های مهندسی عمران

عضویت

مقاله های مرتبط :

دوره های آموزشی مرتبط :

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.