نشریه ۵۲۴-بهسازی سازه

نشریه ۵۲۴-بهسازی سازه

با سلام با یک پست دیگر از نشریه ۵۲۴-بهسازی سازه در خدمت شما هستیم.

سازه‌های مهندسی به ناچار و همواره در برابر بارگذاری‌های دینامیکی طبیعی مانند: طوفان و بادهای شدید (با سرعتهای بالاتر از ۱۰۰ کیلومتر در ساعت که گاه تا ۲۵۰ کیلومتر در ساعت نیز افزایش یافته‌اند :طوفان‌هاو گردبادهای قرن اخیر در آمریکا موسوم به کاترینا، تورنادو و غیره و یا مولد سونامیها در ژاپن و فیلیپین) و یا زلزله و ارتعاشات زمین (بخصوص زلزله‌های اخیر در کشور ما) و یا در برابر بارگذاری مصنوعی تولید شده از سایر سیستم‌های ایجاد شده توسط بشر مانند ارتعاشات و ضربه‌های شدید صوتی وانفجاری ناشی از عبور این سیستمها وبرخورد با سازه قرار دارند. اگر چه سازه‌هایی که توسط ما طراحی شده و می‌شوند همواره مجبور به تحمل بارگذاری‌های مرده وزنده (به انگلیسی: Deal Loads and Live Loads) مصالح وافراد هستند اما توسط طراح سازه قابل محاسبه وکنترول هستند وهمواره در دستور کار محاسبات اجباری و لازم سازه قرار دارند. اما بارهای دینامیکی طبیعت در واقع “بارگذاری تحمیلی طبیعی و مصنوعی “است که طراح سازه مجبور به محاسبات مصالح لازم وچگونگی و موقعیت آنها جهت مقاوم‌سازی سازه باید اقدام جدی نماید.

این آیین نامه دارای ۳ بخش به قرار زیرمی باشد:

۱-معرفی

۲-بهسازی موضعی

۳-بهسازی سیستم

و همچنین این آیین نامه دارای ۱۰ فصل به قرار زیرمی باشد:

۱-راهبردهای بهسازی

۲-راهکارهای اصلاح موضعی اجزا

۳-حذف و یا کاهش نامنطمی در سازه

۴-افزایش مقاومت و سختی جانبی سازه

۵-کاهش جرم

۶-جداسازی لرزه ای

۷-میراگر در بهسازی سازه ها

۸-بهسازی ساختمان های بنایی

۹-بهسازی ساختمان های روستایی

۱۰-بهسازی لرزه ای ناسازه ها

این قسمت از محتوا مخصوص کاربران عضو سایت است. برای نمایش کامل محتوا باید در سایت عضو شوید یا وارد حساب کاربری خود شوید !

رمز عبور : omranovin.com

مدرس نرم افزار های BIM ، طراح ، شاپکار سازه های مسکونی و صنعتی و مدرس دروس طراحی سازه های فولادی در دانشگاه ، بلاگر در حوزه نرم افزار های مهندسی عمران

عضویت

مقاله های مرتبط :

دوره های آموزشی مرتبط :

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.