نشریه ۵۲۴-بهسازی سازه
با سلام با یک پست دیگر از نشریه ۵۲۴-بهسازی سازه در خدمت شما هستیم.
سازههای مهندسی به ناچار و همواره در برابر بارگذاریهای دینامیکی طبیعی مانند: طوفان و بادهای شدید (با سرعتهای بالاتر از ۱۰۰ کیلومتر در ساعت که گاه تا ۲۵۰ کیلومتر در ساعت نیز افزایش یافتهاند :طوفانهاو گردبادهای قرن اخیر در آمریکا موسوم به کاترینا، تورنادو و غیره و یا مولد سونامیها در ژاپن و فیلیپین) و یا زلزله و ارتعاشات زمین (بخصوص زلزلههای اخیر در کشور ما) و یا در برابر بارگذاری مصنوعی تولید شده از سایر سیستمهای ایجاد شده توسط بشر مانند ارتعاشات و ضربههای شدید صوتی وانفجاری ناشی از عبور این سیستمها وبرخورد با سازه قرار دارند. اگر چه سازههایی که توسط ما طراحی شده و میشوند همواره مجبور به تحمل بارگذاریهای مرده وزنده (به انگلیسی: Deal Loads and Live Loads) مصالح وافراد هستند اما توسط طراح سازه قابل محاسبه وکنترول هستند وهمواره در دستور کار محاسبات اجباری و لازم سازه قرار دارند. اما بارهای دینامیکی طبیعت در واقع “بارگذاری تحمیلی طبیعی و مصنوعی “است که طراح سازه مجبور به محاسبات مصالح لازم وچگونگی و موقعیت آنها جهت مقاومسازی سازه باید اقدام جدی نماید.
این آیین نامه دارای ۳ بخش به قرار زیرمی باشد:
۱-معرفی
۲-بهسازی موضعی
۳-بهسازی سیستم
و همچنین این آیین نامه دارای ۱۰ فصل به قرار زیرمی باشد:
۱-راهبردهای بهسازی
۲-راهکارهای اصلاح موضعی اجزا
۳-حذف و یا کاهش نامنطمی در سازه
۴-افزایش مقاومت و سختی جانبی سازه
۵-کاهش جرم
۶-جداسازی لرزه ای
۷-میراگر در بهسازی سازه ها
۸-بهسازی ساختمان های بنایی
۹-بهسازی ساختمان های روستایی
۱۰-بهسازی لرزه ای ناسازه ها
رمز عبور : omranovin.com