نقشه کشي اسکلت بتني

نقشه کشي اسکلت بتني

با عرض سلام خدمت شما عزیزان. در این پست برای شما دوستان بخش نقشه کشی اسکلت بتنی را در نظر گرفتیم.

همانطور که میدانید، ترسیمات فنی و نقشه ها را به دو گروه عمده ی نقشه های صنعتی و نقشه های ساختمانی طبقه بندی میکنند. نقشه های ساختمانی نیز به چهار دسته به شرح زیر تقسیم بندی میشوند.

  • نقشه های معماری شامل پلان موقعیت و پلان طبقات و نما ها و مقاطع و …
  • نقشه های سازه شامل پلان ستون گذاری و پلان فنداسیون و پلان تیر ریزی و …
  • نقشه های تاسیسات مکانیکی شامل نقشه های لوله کشی آب سرد و گرم و فاضلاب و تهویه و ….
  • نقشه های تاسیسات الکتریکی شامل نقشه های سیم کشی برق و روشنایی و ….

شناخت استانداردها، قواعد نقشه کشی و همچنین مهارت در ترسیم از ضروریات اولیه نقشه کشی است. در این بخش سعی شده با زبان ساده و با استفاده از ترسیمات و تصاویر گویا ، به روش گام به گام با اصول نقشه کشی نقشه های سازه  آشنا میکنیم. در هر مرحله تمرینات لازم را برای تفهیم بهتر مطلب و ارتقای مهارت شما پیش بینی شده است.

اولین گام در تهیه نقشه های سازه محل ستون است. برای تعیین محلی مناسب باید توجهی خاص به پلان معماری ساختمان نمود. همچنین بر اساس نوع سازه تعیین شده از طرف مهندس محاسب و بارهای وارد بر ساختمان، محدوده تقریبی محل ستون ها تعیین میگردد.

دوستان عزیز در اینجا با مقدمه ای در مورد اصول ابتدایی درباره ی بحث نقشه و نقشه کشی کشی آشنا شده اید. برای دیدن ادامه مطالب و مفاهیم میتوانید فایل کتاب را دانلود کرده و موضوعات را بصورت بسط یافته مطالعه نمایید.لازم به ذکر است که متن متاب بصورت طبقه بندی شده قرار داده شده است.

خواندن مطلب
نقشه کشي اسکلت فلزي

امید است که این مطالب برای شما عزیزان مفید واقع شود.

پسورد فایل:www.omranovin.com

پیمان خدام خراسانی – گروه مهندسی عمران نوین

این قسمت از محتوا مخصوص کاربران عضو سایت است. برای نمایش کامل محتوا باید در سایت عضو شوید یا وارد حساب کاربری خود شوید !

 

مدرس نرم افزار های BIM ، طراح ، شاپکار سازه های مسکونی و صنعتی و مدرس دروس طراحی سازه های فولادی در دانشگاه ، بلاگر در حوزه نرم افزار های مهندسی عمران

عضویت

مقاله های مرتبط :

دوره های آموزشی مرتبط :

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.