اجرای ساختمان های بتن آرمه-جلسه نهم

اجرای ساختمان های بتن آرمه-جلسه نهم

به نام یکتا مهندس هستی

نهمین جلسه از سری جلسات آموزش اجرای ساختمان های بتن آرمه

جزء عمل های عمومی

برای جزء عمل های ذکر شده در جلسه قبل، جزء عمل های ددیگری باید صورت گیرند که جنبه مشترک دارند. این جزء عمل ها به طور عمده به شرح زیرند:

  • بررسی و ایجاد سیستم کنترل کیفیت مناسب به طوری که در هر موقع بتوان به دلخواه کیفیت مصالح و کار انجام شده را ارزیابی کرد.
  • بررسی و تامین وسایل و تجهیزات لازم برای انجام هریک از جزء عمل های ذکر شده
  • تامین شرایط لازم برای تعمیر و نگهداری تجهیزات و آماده به کار نگهداشتن مستمر آنها
  • تامین قطعات یدکی لازم برای تجهیزات مزبور
  • انبار کردن وسایل و قطعات یدکی در شرایط قابل کنترل و قابل دسترسی سریع
  • تامین نیروی انسانی لازم برای کلیه جزء عمل هاتامین شرایط زیست و کار برای نیروی انسانی
  • و …..

لازم به ذکر است همانطور که قبلا اشاره شد، تقسیم عمل های اصلی به جزء عمل ها، از الگوی مشخصی تبعیت نمیکند و هر سازنده بسته به حجم کار، امکانات، توانایی ها و سلیقه خود، به این کار مبادرت می ورزد. به عبارت دیگر باید توجه داشت که جزء عمل های مشروحه فوق محدودیت ندارند، برخی از آنها میتوانند در هم ادغام شوند و برخی دیگر ممکن است به چندین جزء عمل تقسیم شوند.

تقسیم کل کار به عمل های اصلی و عمل های اصلی به جزء عمل ها باید چنان صورت گیرد که سازنده از کوتاهترین مسیر، به نیاز های اجرایی طرح و اقدامات لازم برای تامین این نیازها وقوف حاصل نماید. کوتاه شدن بیش از حد مسیر به از قلم افتادن و نادیده گرفتن برخی نیازها و طولانی تر شدن مسیر به اتلاف بیهوده وقت و انرژی منجر میشود.

خواندن مطلب
اجرای ساختمان های بتن آرمه-جلسه پنجم

در اینجا با جزء عمل های عمومی آشنا شده اید و در جلسه آینده با اصول تجهیز و سازماندهی کارگاه و عملیات اجرایی آشنا میشوید.

موفق و پیروز باشید

پیمان خدام خراسانی – گروه مهندسی عمران نوین

این قسمت از محتوا مخصوص کاربران عضو سایت است. برای نمایش کامل محتوا باید در سایت عضو شوید یا وارد حساب کاربری خود شوید !

 

مدرس نرم افزار های BIM ، طراح ، شاپکار سازه های مسکونی و صنعتی و مدرس دروس طراحی سازه های فولادی در دانشگاه ، بلاگر در حوزه نرم افزار های مهندسی عمران

عضویت

مقاله های مرتبط :

دوره های آموزشی مرتبط :

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.