دانلود جزوه رسم فنی و نقشه خوانی ساختمان

دانلود جزوه رسم فنی و نقشه خوانی ساختمان

با سلام. با یک پست دیگر از دانلود جزوه نقشه کشی و نقشه خوانی مهندسی از دانشگاه علمی کاربردی صائین قلعه در خدمت شما دوستان هستیم.ابتدا توضیحی در مورد ترسیم فنی داده می شود و دوستان میتوانید این جزوه را در انتها دانلود کنید.

نقشه‌کشی ممکن است به یکی از موارد زیر اشاره داشته باشد:

  • ترسیم فنی: ترسیم نقشه فنی که در مهندسی‌های مرتبط با راه و ساختمان، مکانیک کاربرد دارد.
  • نقشه‌نگاری: ترسیم نقشه زمین

ترسیم فنی یا نقشه‌کشی در رشته‌های فنی، رسمِ نوعی تصاویر ساده‌شدهٔ خاص به نام نقشه است که برای انتقال ایده‌ها استفاده می‌شوند و نوعی زبان ترسیمی به شمار می‌آیند. نقشه‌کشی ترکیبی از ترسیمات تک‌تصویری سه‌بعدی و ترسیمات چندتصویری دوبعدی است.

نقشه، در مهندسی، نمایش دقیقی از اجزای سازه ای و ساختار یک سیستم فنی است .این سیستم می تواند سازه های ساختمانی -مکانیکی- الکتریکی وحتی جغرافیایی – ژنتیکی و… باشد. اگرچه این تعریف صحیح است ولی بسیار کلی بوده و کافی نیست.برای بیان دقیق تر باید از زوایای فنی وعلمی مرتبط با این مقوله به ان نگریست.

برای ترسیم نقشه ها در هر مورد مهمترین کار انتخاب عاملی بنیادی بنام مقیاس است. بدون مقیاس، آنچه که رسم شود نقشه به معنای علمی و فنی و مهندسی نخواهد بود. هم چنین در ترسیم نقشه های فنی از ابزار و وسایلی استفاده می شود که هر یک کار برد خاصی دارد.

موفق باشید.

 

خواندن مطلب
آموزش نقشه خوانی در جوشکاری

مدرس نرم افزار های BIM ، طراح ، شاپکار سازه های مسکونی و صنعتی و مدرس دروس طراحی سازه های فولادی در دانشگاه ، بلاگر در حوزه نرم افزار های مهندسی عمران

عضویت

مقاله های مرتبط :

دوره های آموزشی مرتبط :

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.