دانلود نرم افزار ABAQUS

دانلود نرم افزار ABAQUS

با سلام . با یک پست دیگر از دانلود نرم افزار Abaqus  در خدمت شما دوستان هستیم. ابتدا توضیحی مختصر در مورد نرم افزار داده می شود و در آخر شما می توانید این نرم افزار را دانلود کنید و نحوه نصب و کرک این نرم افزار را بصورت تصویری مشاهده کنید.

نرم‌افزار آباکوس  از جمله نرم‌افزاری‌های قدرتمند مهندسی به کمک رایانه در زمینه تحلیل به روش اجزاء محدود(FEM) در بازار است. اسم و نشان این نرم‌افزار از لغت abacus در زبان انگلیسی به معنای چرتکه و abax در زبان یونانی به معنای تخته پوشیده شده با ماسه، گرفته شده‌است.
این نرم‌افزار محصول شرکت فرانسوی داسو سیستمز می‌باشد.

نرم افزار Simulia Abaqus نرم افزاری برای تحلیل های المان محدود می‌باشد. این نرم افزار بطور گسترده ای در صنعت اتومبیل سازی، هوافضا و صنایع ساخت کالاهای صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین این بسته نرم‌افزاری به خاطر قابلیت گسترده در مدل سازی مواد مختلف و نیز توانائی سفارشی کردن(Customize) آن بوسیله برنامه نویسی، در محیطهای تحقیقاتی آکادمیک بسیار محبوبیت دارد. در ابتدا ABAQUS برای بررسی رفتارهای فیزیکی غیرخطی طراحی شده است. در نتیجه این این بسته ی نرم افزاری دارای گستره ی وسیعی از مدل های مواد می باشد.

آباکوس قابلیت حل مسایل از یک تحلیل خطی ساده تا پیچیده ترین مدلسازی غیر خطی را دارا می‌باشد. این نرم‌افزار دارای مجموعه المانهای بسیار گسترده‌ای می‌باشد که هر نوع هندسه‌ای را می‌توان توسط این المان‌ها مدل کرد. همچنین دارای مدل‌های رفتاری بسیار زیادی است که در مدلسازی انواع مواد با خواص و رفتار گوناگون نظیر فلزات، لاستیک‌ها، پلیمرها، کامپوزیت‌ها، بتن مسلح، فومهای فنری و نیز شکننده و همچنین مصالحی ژئوتکنیکی نظیر خاک و سنگ، قابلیت بالایی را ممکن می‌سازد. نظر به اینکه آباکوس یک ابزار مدلسازی عمومی و گسترده می‌باشد، استفاده از آن تنها محدود به تحلیل مسائل مکانیک جامدات (یعنی مسئله تنش – کرنش) نمی‌شود. با استفاده از این نرم‌افزار می‌توان مسایل مختلفی نظیر انتقال حرارت، انتقال جرم، تحلیل حرارتی اجزاء الکتریکی، اکوستیک، تراوش و پیزو الکتریک را مورد مطالعه قرار داد.

خواندن مطلب
بررسی اجمالی نرم افزار Abaqus

آباکوس با وجود اینکه مجموعه قابلیتهای بسیار گسترده‌ای را در استفاده از نرم‌افزار اختیار کاربر قرار می‌دهد، کار نسبتاً ساده‌ای می‌باشد. پیچیده ترین مسایل را می‌توان به آسانی مدل کرد. به عنوان مثال مسایل شامل بیش از یک جزء را می‌توان با ایجاد مدل هندسی هر جزء و سپس نسبت داده رفتار ماده مربوطه به هر جزء و سپس مونتاژ اجزاء مختلف مدل کرد. در اغلب مدلسازی‌ها، حتی مدلهای با درجه غیر خطی بالا، کاربر می‌بایست تنها داده‌های مهندسی نظیر هندسه مسئله، رفتار ماده مربوط به آن، شرایط مرزی و بارگذاری آن مسئله را تعیین کند. آباکوس در یک تحلیل غیر خطی، به طور اتوماتیک میزان نمو بار و رواداری‌های همگرایی را انتخاب و همچنین در طول تحلیل مقادیر آنها را جهت دستیابی به یک جواب صحیح تعدیل می‌کند. در نتیجه کاربر به ندرت می‌بایست مقادیر پارامترهای کنترلی حل عددی مسئله را تعیین کند.

ویژگیهای نرم افزار Simulia Abaqus :

  • توانایی حل مسائل استاتیکی و دینامیکی
  • توانایی مدل کردن تغییر شکل های بزرگ در حالت های دو بعدی و سه بعدی
  • کتابخانه وسیعی از المان ها شامل مجموعه کاملی از المان های پیوسته، المانPlate ،Shell ،Beam و ….
  • توانایی بالا در مدل کردن تماس یا برخورد
  • کتابخانه پیشرفته مواد شامل جامد های الاستیک پلاستیک، فومف بتن، خاک، مواد پیزو الکتریک و…..
در اینجا با این نرم افزار آشنا شدید. در ادامه می توانید این نرم افزار را دانلود کنید.
دانلود برای ویندوز ورژن ۶۴ بیتی
پسورد فایل : soft98.ir

مدرس نرم افزار های BIM ، طراح ، شاپکار سازه های مسکونی و صنعتی و مدرس دروس طراحی سازه های فولادی در دانشگاه ، بلاگر در حوزه نرم افزار های مهندسی عمران

عضویت

مقاله های مرتبط :

دوره های آموزشی مرتبط :

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

۱۵ دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

  1. عارفه
    ۴:۰۳ ۱۳۹۶/۰۵/۲۰

    سلام موضوع پایان نامه بنده “طراحی دیوارهای سازه های زبنایی در برابر انفجار ” هست،میشه از نرم افزار Simulia Abaqus استفاده کنم ؟

    • علی رهبر
      ۵:۳۳ ۱۳۹۶/۰۵/۲۰

      سلام . بهتره از کسی که در این مورد بوده پایان نامش بپرسید راهنماییتون کنه

  2. کیا
    ۳:۴۱ ۱۳۹۶/۰۸/۲۷

    با سلام آیا این فایل نیاز به کلید یا کرک دارد؟ و آیا روی ویندوز ۷ نصب می شود؟

  3. علی
    ۱۰:۳۴ ۱۳۹۶/۰۹/۱۲

    وسط دانلود بودم لینک ش عوش شده!!! لطفا لینک جدیدش رو بگید

  4. شاهین ف
    ۱۰:۲۶ ۱۳۹۶/۱۲/۰۸

    اموزش نصب موجود نیس لطفا لینک شو بدین

  5. civil48
    ۱:۴۷ ۱۳۹۷/۰۷/۲۹

    سلام. نسخه ۶٫۱۸ رو کی می ذارید رو سایت؟

  6. civil48
    ۱:۲۶ ۱۳۹۷/۰۷/۳۰

    سلام. لطفا لینک آموزش نصب رو هم بذارید.ممنون.

  7. کریمی
    ۵:۲۱ ۱۳۹۸/۰۱/۲۶

    با سلام.بعد از دانلود این ۳ پارت باید چه کنیم برای نصب برنامه؟؟؟؟؟

  8. زهرا
    ۱۱:۴۵ ۱۳۹۹/۰۲/۰۲

    آموزش نصب این نرم افزار موجود نبود

  9. بهار
    ۹:۱۶ ۱۳۹۹/۰۹/۰۶

    چطوری باید نصب شه؟؟

  10. pouryan khanarinezhad
    ۱۰:۱۵ ۱۳۹۹/۱۱/۰۳

    اموزش نصب اباکوس ؟