دفترچه راهنمای نکات حائز اهمیت در محاسبات و نقشه های سازه

دفترچه راهنمای نکات حائز اهمیت در محاسبات و نقشه های سازه

با سلام. با یک پست دیگر از دانلود دفترچه راهنمای نکات حائز اهمیت در محاسبات و نقشه های سازه در خدمت شما دوستان هستیم. ابتدا توضیحی مختصری از محتویات این فایل در اختیار شما قرار داده می شود و در انتها شما می توانید این فایل را به رایگان دانلود فرمایید.

راهنمای حاضر به منظور ایجاد هماهنگی برای تهیه مدارک محاسباتی و روشن نمودن ابهامات موجود در آیین نامه های رایج تهیه شده است. این راهنما شامل بررسی تغییرات استاندارد ۲۸۰۰ ویرایش ۳نسبت به ویرایش ۴ ،ضوابط لازم برای سیستم های سازه ای شامل طراحی دال های بتنی، طراحی ستون های فلزی در سیستم های مرکب قاب فولادی بهمراه دیوار برشی بتنی و اهم مواردی که در راستای انطباق نقشه های سازه با سایر رشته، باید در نظر گرفت، می باشد. ذکر این نکته ضروری است برخی از موارد عنوان شده، صرفاً جنبه تفسیری داشته و با وجود اعتبار فنی آنها، به دلیل عدم طی روال تصویب و ابلاغ، از جنبه حقوقی، جایگزین ضوابط صریح استاندارد ۲۸۰۰ و مقررات ملی ساختمان نبوده و طراح سازه موظف به رعایت مفاد کامل مقررات ملی ساختمان و استاندارد ۲۸۰۰می باشد.

خواندن مطلب
سوالات نظام مهندسی - نظارت پایه یک 1383

مدرس نرم افزار های BIM ، طراح ، شاپکار سازه های مسکونی و صنعتی و مدرس دروس طراحی سازه های فولادی در دانشگاه ، بلاگر در حوزه نرم افزار های مهندسی عمران

عضویت

مقاله های مرتبط :

دوره های آموزشی مرتبط :

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.