نقشه کشي اسکلت فلزي

نقشه کشي اسکلت فلزي

با عرض سلام خدمت شما عزیزان. در این پست برای شما نقشه کشی اسکلت فلزی را قرار دادیم. در ابتدا توضیح مختصری در مورد روند کار داده میشود و شما دوستان در انتها میتوانید فایل کتاب را دانلود کنید.

همواره سازه و طراحی معماری چه در یک سرپناهی ساده و چه در فضایی محصور و بزرگ، جداناشدنی اند. یک معماری مطلوب باید مانند آنچه که ویترو ویوس در روم باستان فرمان داده، دارای ثبات و استحکام، سودمندی و جذابیت و زیبایی باشد.که ازین میان ، پایداری و دوام از اصلی ترین و مهم ترین معیار است که از طریق ساخت و ساز درست تامین میشود.

به ساده ترین زبان ، سازه در ساختمان ، به معنی نگهداری و برپایی ساختمان است. سازه این عمل را با تحمل بار ساختمان  در مقابل نیروهالی جاذبه انجام میدهد. در هر صورت ساختمان از مصالحی تشکیل شده است که باید در برابر نیروهای طبیعی مانند وزن ساختمان، باد، آتش و … پایدار باشد.

هر مصالح در ساختمان ، تحت شرایط مختلف بطور متفاوتی عمل میکند. ولی با وجود این تمام مصالح ساختمانی  کیفیت مشترکی دارند. تنها نکته مشترک آنها این است که مصالح در مقابل فشار تغییر فرم می دهند، گرچه این تغییر اندک کوچک است ولی همیشه وجود دارد.

باید به این تنکته اشاره کرد که رفتارهای سازه ای از مهم ترین عوامل موثر در انتخاب صحیح، محاسبات دقیق، طراحی درست و  اجرای مطمئن و ایمن ساختمان می باشد.

کتاب حاضر تحت عنوان نقشه کشی اسکلت فلزی متشکل از دو واحد کار، شامل مباحثی در مورد اتصالات فلزی و قاب های خرپایی و سوله و چگونگی ترسیم هریک از آنها بوده و سعی بر این دارد تا هنرجویان را با مقدمات اولیه ی اجرای ساختمان و تهیه نقشه های آن آشنا نماید.

خواندن مطلب
مقررات و ضوابط عمومی ساختمان

امید است که این مطالب برای شما عزیزان مفید واقع شود.

پیمان خدام خراسانی – گروه مهندسی عمران نوین

پسورد فایل: www.omranovin.com

این قسمت از محتوا مخصوص کاربران عضو سایت است. برای نمایش کامل محتوا باید در سایت عضو شوید یا وارد حساب کاربری خود شوید !

 

مدرس نرم افزار های BIM ، طراح ، شاپکار سازه های مسکونی و صنعتی و مدرس دروس طراحی سازه های فولادی در دانشگاه ، بلاگر در حوزه نرم افزار های مهندسی عمران

عضویت

مقاله های مرتبط :

دوره های آموزشی مرتبط :

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.