کاربرد رایانه در نقشه کشی معماری

کاربرد رایانه در نقشه کشی معماری

با سلام . با یک پست دیگر از کاربرد رایانه در نقشه کشی معماری در خدمت شما هستیم.

خدمت شما عزیزان. در این پست برای شما کتاب کاربرد رایانه در نقشه کشی معماری از مجموعه کتب فنی حرفه ای را در نظر گرفته ایم. ابتدا مقدمه ای در مورد آن بیان کرده و شما عزیزان میتوانید فایل کامل کتاب را در انتها دانلود کنید.

طراحی به کمک رایانه یا کَد، (Computer Aided Design) به استفاده از فناوری رایانه در فرایند طراحی و مستندسازی طراحی گفته می‌شود. امروزه بسیاری از مراحل طراحی اجزاء مختلف توسط رایانه انجام می‌شود. بسیاری از مدل ها تحت شرایط مختلف باید مدل شوند و اگر بخواهیم تحت بررسی واقعی قرار دهیم مستلزم هزینه‌های بسیار زیاد می‌شود. با نرم‌افزارهای بسیار متنوع می‌توان این شبیه‌سازی را انجام داد.

نرم‌افزارهای طراحی معماری رایانه‌ای، به نرم‌افزارهایی اطلاق می‌شود که کار مدلسازی و ویرایش اشکال را به کمک رایانه انجام می‌دهند. امروزه بیش‌تر نرم‌افزارهای طراحی به کمک رایانه، نه تنها توانایی ایجاد و ویرایش نقشهٔ دوبعدی و سه‌بعدی مدل ها را دارند، بلکه توانایی تبدیل این مدل ها و اشکال مختلف به طراحی های سازه های و اجرایی را دارا میباشند.

download (1)

download

تمام رشته‌های مهندسی برای طراحی از نرم‌افزارهای مناسب خود استفاده می‌کنند. نرم‌افزارهای مورد استفاده در طراحی معماری و طراحی صنعتی اغلب نرم‌افزارهای گرافیکی هستند. از نرم‌افزارهای سه بعدی که بیشتر در طراحی معماری و طراحی صنعتی استفاده می‌شوند می‌توان به اتوکد، سالیدورکس، اینونتور، سالید اج و مکانیکال دسکتاپ اشاره کرد. علاوه بر این موارد، نرم‌افزارهای گرافیکی دو بعدی مانند فتوشاپ، کورل‌دراو و فری‌هند نیز بسیار پر کاربرد هستند.

images (1)

images

در اینجا مقدمه های از کتاب کاربرد رایانه در نقشه کشی معماری را ملاحظه کردید.امید است که این مبحث برای شما مفید واقع شود.

خواندن مطلب
شناخت مصالح و مواد ساختمانی

پیمان خدام خراسانی – گروه مهندسی عمران نوین

پسورد فایل: www.omranovin.ir

این قسمت از محتوا مخصوص کاربران عضو سایت است. برای نمایش کامل محتوا باید در سایت عضو شوید یا وارد حساب کاربری خود شوید !

مدرس نرم افزار های BIM ، طراح ، شاپکار سازه های مسکونی و صنعتی و مدرس دروس طراحی سازه های فولادی در دانشگاه ، بلاگر در حوزه نرم افزار های مهندسی عمران

عضویت

مقاله های مرتبط :

دوره های آموزشی مرتبط :

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.