ماشین آسفالت تراش

ماشین آسفالت تراش

 

ماشین آسفالت تراش
ماشین آسفالت تراش

هدف اصلي از نگهداري راهها فراهم آوردن شرايط مطلوب و راحت رانندگي در تمام شرايط آب و هوايي است . عمليات تراشـيدن سرد آسفالت يكي از كم هزينه ترين و مؤثرترين روشهاي شناخته شده براي نگهداري از راه ها اسـت. تراشـيدن آسـفالت هنگامي كـه قطر آسفالت بيشتر از ۱۰ سانتي متر است، در كاهش هزينه هاي نگهداري آسفالت شامل ديرتر خراب شدن دفعات بعدي و هزينه هاي نگهداري طولاني مدت بسيار كمك ميكند . عمق تراشيدن آسفالت با توجه به شرايط فعلي بستر و يكنواختي مورد نظر (بعد از بستر ريزي مجدد) تعيين مـيگـردد. تراشـيدن آسفالت باعث ميشود كه قشر بعدي ريخته شده يكنواخت تر (مسطح تر) باشد. ماشين آسفالت تراش ماشيني است كه آسفالت خـراب شده را مي تراشد تا بتوانيم به جاي آن آسفالت جديد بريزيم. عمل تراشيدن بوسيلة يك گردندة اسـتوانه ايـي شـكل كـه بـر روي آن چندين تيغه نصب شده است انجام ميگيرد. استفادة از ماشين آسفالت تراش دو مزيت اساسي به شرح زير دارد .

الف) مواد اوليه برداشته شده و مقطع جاده با مصالح جديد پوشانده ميشود. همچنين تاسيسات كار گذاشـته شـده در جـاده مثـل دريچة فاضلاب، دريچههاي ادارات برق و آب و … هم سطح با جاده در كار باقي ميمانند

ب) مواد تراشيده شده (آسفالتهاي قديمي) قابل بازيافت ميباشد .

 

ماشین آسفالت تراش
ماشین آسفالت تراش

مشخصات فني، قدرت و ظرفيت

مشخصات فني و كارآيي اين دستگاه در انواع مختلف به قرار زير است :

قدرت موتور در محدودة  ٤٠Hp – Hp١٢٠٠

عرض شيار تراشيده شده از ۳۶سانتی متر تا ۴۳۰ سانتی متر

سرعت نقاله تا min/m 300

سرعت توليد براي آسفالت (با عرض کار ۴۳۰ و عمق cm 15 (27-36 متر مربع

  • تعداد تيغه نصب شده روي استوانة برش با عرض cm 430 بين ۴۰-۱۵۰ عدد
  • سرعت نسبتا زياد min/m 300 براي پر كردن تريلرهاي بلندي كه توسط كاميون كشـنده در جلـوي ماشـين آسـفالت تراش حركت ميكند، مناسب ميباشد.

ماشين آسفالت تراش طوري طراحي شده است كه قادر است تمام انواع حركت ها و جابجايي ها را داشته و در گوشه ها  (زاويـه هـا )، بن بست ها و مكانهاي محدود مانور داده و دور بزند و عمليات تراشيدن را به سادگي انجام ميدهد. حركتها شامل چرخيدن چرخهاي جلو به تنهايي، چرخيدن چرخهاي جلو و عقب در جهت همديگر (حركت خرچنگي) چرخيدن چرخهـاي عقـب و جلـو مخـالف جهـت يكديگر و حتي چرخيدن چرخهاي عقب به تنهايي ميباشد.

 

ماشین آسفالت تراش
ماشین آسفالت تراش
این قسمت از محتوا مخصوص کاربران عضو سایت است. برای نمایش کامل محتوا باید در سایت عضو شوید یا وارد حساب کاربری خود شوید !

 

مهندس عمران و متخصص در امور دفتر فنی و متره و برآورد

عضویت

مقاله های مرتبط :

دوره های آموزشی مرتبط :

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.