آموزش جامع RevitArchitecture-جلسه چهارم

آموزش جامع RevitArchitecture-جلسه چهارم

به نام یکتا مهندس هستی

چهارمین جلسه از سری جلسات آموزش جامع REVIT ARCHITECTURE 2016

در این جلسه سعی شده تا شما را با ترسیم ستون ها و component هاآشنا سازیم و نکات رسم و طراحی آنرا برایتان باز کنیم.

سر فصل های این جلسه :

  • نحوه ی رسم ستون
  • نحوه استفاده از component ها

۱-نحوه رسم ستون

پس از رسم پنجره ها باید به سراغ رسم ستون ها برویم بدین گونه که در تب architecture روی آیکن column کلیک کرده و وارد محیط ترسیم ستون میشویم.لازم به ذکر است وقتی به روی ستون نگاه میکنیم یک فلش رو به پایین وجود دارد که که ستون را به دو قسمت سازه ای و معماری تقسیم میکند.ستون سازه ای در این قسمت به کار ما نمی آید و کار ما صرفا طراحی معماری ساختمان خود است و باید روی architectural column  کلیک کنیم.

باید گفت که نرم افزار revit  در ورژن دیگر خود برای طراحی سازه نیز طراحی داشته و نام نرم افزار مربوط به سازه  revit structure  میباشد.

Snap1

حال بعد وارد شدن به قسمت رسم ستون فقط کافیست قسمتی که میخواهید ستون در آنجا قرار داشته باشد کلیک کنید و نرم افزار بطور هوشمند آن نقطه را شناسایی و رسم میکند.

نکاتی که در رسم ستون وجود دارد با توجه به شکل زیر  بررسی مشود.:

 

۱:با فعال کردن این گزینه میتوانید بعد از رسم میزان دوران نسبت به محور ترسیم شده، مشخص کنید.یعنی اگر میخواهید ستون شما با زاویه قرار بگیرد این گزینه را فعال کنید و نرم افزار حین ترسیم از شما میزان زاویه چرخش را میپرسد.

خواندن مطلب
آموزش نرم افزار رویت آرشیتکت – جلسه ی سوم

۲:با مشخص کردن level  موقعیت قرار گیری رسم ستون ها مشخص میشود که در کدوم سطح از سازه قرار گیرند ولی این حالت فقط در حالت سه بعدی وجود دارد. در صورتی که ستون هارو در قسمت پلان رسم کنید این گزینه وجود نخواهد داشت.

۳:این گزینه ارتفاع یا عمق طراحی ستون شما رو مشخص میکند.یعنی عددی که شما وارد میکنید ارتفاع ستون است یا عمق ستون میباشد که ما باید ارتفع ستون رو مد نظر قرار دهیم.

۴:این گزینه برای تعیین ارتفاع دیوار میباشد.

بطور مثال فرض کنید شما level 1 رو ۳ متر قرار دادید و برای رسم ستون آنرا روی level1  قرار دادید حال نرم افزار اندازه ستون رو هم اندازه تراز  level 1 قرار میدهد.

برای دادن ارتفاع دلخواه به ستون باید روی گزینه  level کلیک کرده و روی گزینه unconnected کلیک کرده و ارتفاع مورد نظر خود را وارد کنید.

۵:با زدن این تیک بعد از رسم ستون، نرم افزار برای شما شرایط مرزی را رعایت کرده و ستون را به سقف میچسباند.

 

بعنوان نکته آخر میتوان گفت که اگر میخواهید ستون باب میل و سلیقه طراحی خود را وارد کنید تنها کافیست به قسمت load family  رفته و با انتخاب ستون ها  ستون مورد نظر خود را وارد کنید.

Snap7

و برای تنظیم ابعاد ستون به قسمت properties رفته و ابعاد مورد نظر خود رو انجا تعیین کنید.

۲-نحوه استفاده از component ها:

این گزینه برای اجزای اضافی میباشد که در زیبایی طراحی به ما بسیار کمک میکند. شاید در بعضی طراحی ها دیده باشید که وسایلی مانند میز و صندلی و مبل و… در طراحی وجود دارد. باید گفت که وارد کردن اجزایی که میخواهید در طراحی شما باشد باید از این گزینه صورت گیرد.برای انتخاب این اجزا باید در قسمت properties  وارد شوید و روی گزینه ۳d کلیک کرده و شئ مورد نظر خود را انخاب کنید.لازم به ذکر است که بعضی از این اجزا در برنامه وجود نداشته و باید import  شوند.

خواندن مطلب
قابلیت پلاگین Vray next در خلق دنیایی طبیعی

 

آموزش این جلسه به پایان رسید و شما یک آشنایی اولیه با ترسیم ستون و استفاده ازcomponent ها پیدا کردید در جلسه ی آینده وارد دستورات ترسیمی دیگر میشویم.

برای دلگرم شدن ما و ارتقای هرچه بهتر آموزش ها ، نظرات خود را برای ما ارسال کنید

موفق و پیروز باشید

پیمان خدام خراسانی – گروه مهندسی عمران نوین

این قسمت از محتوا مخصوص کاربران عضو سایت است. برای نمایش کامل محتوا باید در سایت عضو شوید یا وارد حساب کاربری خود شوید !

 

مدرس نرم افزار های BIM ، طراح ، شاپکار سازه های مسکونی و صنعتی و مدرس دروس طراحی سازه های فولادی در دانشگاه ، بلاگر در حوزه نرم افزار های مهندسی عمران

عضویت

مقاله های مرتبط :

دوره های آموزشی مرتبط :

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.