آموزش نرم افزار Vray – جلسه هفتم
با سلام با آموزش نرم افزار Vray – جلسه هفتم در خدمت شما عزیزان هستیم
محور آموزش این جلسه:
در این جلسه به بررسی برگشات نور پرداخته شده است که بسیار مهم می باشد به طوری که در هر رندرگیری با آن سرو کار داریم.
در اصل برای گرفتن رندر درست به این معنی که تمام سایه ها و نیم سایه های ایجاد شده به درستی برقرار گردند یعنی اینکه رنگ سایه ها سیاه مطلق نباشد باید از دو موتور مربوط به محاسبه ی برگشت نور در قسمت GI نرم ارفزار استفاده گردد تا با محاسبه ی این نورها صحنه ی کاملا فیزیکی و واقعی داشته باشیم و از طرفی نباید روند آماده سازی عکس به نحوی باشد که تایم یا زمان رندرگیری زیاد شود بلکه باید در این موتور ها از الگوریتم های درستی استفاده کنیم تا زمان رندرگیری کاهش یابد البته نباید عکس نهایی از حالت واقعی و فیزیکی خارج شود به طور کل با یه تایم رندرگیری پایین به یه کیفیت بالا و البته مطلوب برسیم و…
جدول اطلاعات دوره آموزشی | |
نام دوره آموزشی | vray |
مدرس دوره | علی رضایی |
سر فصل های دوره | برای مشاهده کلیک کنید |
دسترسی کامل برای | همه اعضا |
سلام.مهندس رضایی من مشکلم کلا در استفاده از دوربین هست. از مکس ۲۰۱۵ و وی ری ۳٫۲ استفاده میکنم. هر نوع دوربین که در هر نوع صحنه ای استفاده میکنم با هر میزان کیفیت رندر یک رندر چند ثانیه ای و کاملا سیاه دارم.بعضی مواقع هم همون صفحه خاکستری رومیاره…ربین هم درون هیچ جسمی نیست. شاتر اسپید رو هم خیلی دستکاری کردم بازم تغییری نکرد. حتی وقتی چندتا باکس ساده هم رسم میکنم و از دوربین استفاده میکنم باز هم همین مشکل رو دارم.ضمنا وقتی در تنظیمات irradiance map و light cache تیک گزینه ی use camera patch رو میزنم در حین انجام رندر تصویر صحنه رو در حال رندر شدن بهبود بلوک ها میبینم ولی به محض تموم شدن رندر یک تصویر کاملا سیاه بهم میده.این رو هم اضافه کنم که وقتی از نمای ویوپورت رندر میکنم یک رندر خیلی خوب دارم و فقط با دوربین مشکل دارم.ممنون میشم راهنمایی کنید…