آموزش نرم افزار Vray – جلسه چهارم
با سلام با آموزش نرم افزار Vray – جلسه چهارم در خدمت شما عزیزان هستیم
محور آموزش این جلسه:
در این جلسه به ادامه مفاهیم نور و در قسمت dome می پردازیم که مهمترین نوع نور در مبحث گرفتن رندر های خارجی است که ۹۰ درصد کار نور مارو انجام می دهد که به طریق استفاىه از این عملگر در این جلسه پرداخته شده و اینکه به بررسی فرق آن با تصویر در back ground توجه شىه است و….
در صورت داشتن سوال در همین پست با ما در میان بگذارید تا در اسرع وقت به آن پاسخ داده شود .
جدول اطلاعات دوره آموزشی | |
نام دوره آموزشی | vray |
مدرس دوره | علی رضایی |
سر فصل های دوره | برای مشاهده کلیک کنید |
دسترسی کامل برای | همه اعضا |
با توحه به نکته ای که در مورد تصویر ذکر شد، یعنی همیشه بایستی یک عکس پانوراما که mapping اون تو حالت spherical هست رو به محیط یا dome نسبت بدیم؟
بله همینطور هست واگرنه تصویر به درستی دیده نمیشود
یعنی تو مدل کردن یه پروژه حقیقی عکس موقعیت پروژه که تو بک گراند میذاریم هم به صورت پانوراما باید گرفته شده باشه هم hdr باشه ؟ همچین عکسی بایستی تهیه کرد برای بک گراند کار؟
نخیر این عکسی که شما میگید برای بک گرند لازم نیست اسفریکال باش
من توی فیلم آموزشی هم عکسی که به بک گراند نسبت میدی رو توضیح دادم و هم عکسی که به دام نسبت میدیم رو گفتم
توی بک گراند یک عکس ساده از محیط فقط قرار میگیره چون نور از خودش نداره
ولی برام دام عکس بایستی اسفریکال و همچنین اچ دی آر باش
بله درسته…ممنون از راهنماییتون آقای مهندس…
و یه مسیله دیگه اینکه توقسمت material editor توقسمت متریال ها همه متریال هارو به رنگ سیاه نشون میده، حتی میخوام shaded کنم به رنگ مشکی در میاد نه خاکستری….میشه در این مورد هم راهنمایی کنید بدونم اشکال از کجاست… ممنون
با سلام ببخشید بابت تاخیر
احتمالا مشکل در نصب پلاگین وی ری هستش پاک و دوباره نصب و کرک نمایید.
در ضمن از ورژن گفته شده در فیلم آموزشی استفاده نمایید