اجرای ساختمان های بتن آرمه-جلسه اول

اجرای ساختمان های بتن آرمه-جلسه اول

به نام یکتا مهندس هستی

اولین جلسه از سری جلسات آموزش اجرای ساختمان های بتن آرمه

این آموزش ها بر مبنای این تهیه شده که فرض شده مهندس هیچ اطلاعاتی از اجرای سازه بنتی ندارد و با زبان ساده و از ۰ تا ۱۰۰ همه چیز را برای شما بطور کامل و حرفه ای میگوییم فقط کافیست با سری آموزش های ما همراه باشید .

 

اصول اجرای ساختمان ها

برای شروع کار در ساختمان های بتنی باید ابتدا اصول اولیه ی اجرای ساختمان بتنی را بیاموزیم.

هر بنا از لحظه شروع طراحی تا زمان بهره برداری دارای مراحلی است شامل طرح ومحاسبه, اجرا و نظارت بر اجرا, کنترل کیفیت, آغاز بهره برداری و مانیتورینگ یا نظارت های بعد از بهره برداری میباشد تا بعد از حصول اطمینان در اختیار بهره برداری منندگان قرار گیرد.

در ساختما سازی عوامل بسیار زیادی تاثیر دارند مانند پارامتر های فنی,اقتصادی,زیست محیطی,و حتی سیاسی ولی یکی از مهم ترین قسمت هایی که باید به آن توجه زیادی شود و نزدیک به ۷۰ در صد خرابی های سازه مربوط به آن میشود بخش اجرا و نظارت بر اجرا میباشد.در آموزی که برای شما عزیزان در نظر گرفتیم بخش عمده ای از آموزش را به نکات نظارت و نظارت بر اجرا پرداخته ایم.

در واقع دستگاه سازنده بر حسب وظیفه, سعی میکند طرحی را که به آن سپرده شده است بر حسب نقشه ها و با رعایت نکات فنی طرح بسازد.سازنده در چارچوب مسئولیت خود به مدیریت زمان و مدیریت سرمایه

خواندن مطلب
اجرای ساختمان های بتن آرمه-جلسه دوازدهم

می پردازد و مدیریت کیفیت را بدون اینکه به تامین کیفیت مطلوب بی توجه باشد به دستگاه نظارت واگذار میکند.

دستگاه نظارت باید از انطباق کاری که که انجام میشه با نقشه های موجود و مشخصات فنی کار مطمئن باشد ولی لزومی ندارد به نحوه ی اجرای کار وارد شود و باید کیفیت مصالح و کار انجام شده را با توجه به مدارک اجرایی کار و و مشخصات فنی و همجنین برنامه زمان بندی بررسی کند و در صورت تایید ادامه ی اجازه ی کار بدهد.در این روشی که توضیح داده ایم کار دستگاه نظارت ودستگاه سازنده همزمان نبوده و رفت و برگشت های زیادی را بین دو دستگاه ایجاد کرده و زمان زیادی را برای اجرای طرح میگیرد.

در در حال حاظر با توجه به عامل زمان , تهیه و اجرای طرح ها و ضرورت به اتمام رساندن و به بهره برداری رساندن هرجه سریع تر طرح ها, به نحوی موثر , مدیریت زمان ,سرمایه و کیفیت بصورت مشترک توسط دستگاه سازنده و دستگاه نظارت صورت میگیرد.

در این قسمت شما با اصول اولیه اجرای ساختمان و اینکه هر دستگاه در چه محدوده ی وظایفی کار میکند آشنا شدید.

در جلسه بعد شما رو با روش های اجرا آشنا می کنیم امید است که برای شما مفید واقع شود.

موفق و پیروز باشید

پیمان خدام خراسانی – گروه مهندسی عمران نوین

این قسمت از محتوا مخصوص کاربران عضو سایت است. برای نمایش کامل محتوا باید در سایت عضو شوید یا وارد حساب کاربری خود شوید !

 

مدرس نرم افزار های BIM ، طراح ، شاپکار سازه های مسکونی و صنعتی و مدرس دروس طراحی سازه های فولادی در دانشگاه ، بلاگر در حوزه نرم افزار های مهندسی عمران

عضویت

مقاله های مرتبط :

دوره های آموزشی مرتبط :

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.