دانلود نرم افزار ILWIS

دانلود نرم افزار ILWIS

با سلام. با یک پست دیگر از دانلود نرم افزار ILWIS در خدمت شما دوستان هستیم. ابتدا در مورد نرم افزار توضیحی داده می شود و شما دوستان می توانید این نرم افزار را به رایگان دانلود کنید.

ایلویسILWIS) سرواژه Integrated Land and Water Information System به معنی سامانه یکپارچه اطلاعات زمین و آب، نرم‌افزار آزاد سامانه اطلاعات جغرافیایی و سنجش از دور برای پردازش‌های برداری و تصویری است. این نرم‌افزار قادر بهرقومی‌سازی، ویرایش، تحلیل و نمایش داده‌ها و تولید نقشه است. نرم‌افزار ایلویس در سال ۱۹۸۸ در کشور هلند توسعه یافته و از اول ژوئیه ۲۰۰۷ با مجوز پروانه عمومی همگانی گنو منتشر شده است.که امرزوه با ملحق شدن آن به سری نرم افزار های متن باز (Open Source) با همکاری ۵۲°North در حال توسعه می باشد. نرم افزار الویس ویژگی های زیادی دارد که از این میان امکان ارزیابی چند معیاره مکانی (SMCE: Spatial Multi Criteria Evaluationn) برای نشان دادن اهیمت این نرم افزار کافی است

نرم افزار ILWIS بطور جامع کاربر محور بوده و غالب عملکردهای آن بر پایه رستر استوار است ولی ورود و مدیریت اطلاعات به صورت برداری می باشد.  قابلیت پردازش تصویر و قدرت تبادل اطلاعات آن با سایر نرم افزارهای سیستم اطلاعات جغرافیائی قابل قبول است. همچنین ILWIS  نرم افزاری قدرتمند در زمینه آنالیز داده های زمینی و جغرافیایی می باشد، در قسمت زیر می توانید آن را رایگان دانلود نمایید.

ILWIS بر پايه رستر استوار است ولي ورود و مديريت اطلاعات به صورت برداري مي باشد. اين سيستم اطلاعات جغرافيائي قابليت پردازش تصوير قابل قبولي نيز دارد. شايد يکي از ويژگيهاي مهم اين سيستم قدرت تبادل اطلاعات آن با ساير نرم افزارهاي سيستم اطلاعات جغرافيائي دانست. این نرم افزار بطور همزمان جهت مطالعات سنجش از دور و GIS کاربرد دارد و علاوه برآن امکان اضافه کردن توابع با نوشتن برنامه در آن وجود دارد. از این نرم افزار بعلت سادگی و قابلیتهای بالا دربرنامه های آموزشی نیز استفاده می گردد. این نرم افزار جهت انجام پروژه های بزرگ GIS و RSS توصیه نمی شود. نسخه های فعلی موجود در ایران قابلیت پشتیبانی داده ها و تصاویر ماهواره ای جدید را بصورت خام ندارد. جهت استفاده از آنها ابتدا باید فرمت این داده های را توسط سایر نرم افزار های به فرمت قابل پشتیبانی توسط این نرم افزار تبدیل کرده و سپس از آنها استفاده نمود.

امروزه سيستم توانمند ILWIS در GIS ايران جايگاه ويژه اي يافته است. درحال حاضر تنها نرم افزاري است كه كتاب الكترونيكي فارسي رايگان براي آن در دسترس است . در حال حاضر بسياري از نهادها و موسسات دولتي ایران  مثل وزارت جهاد كشاورزي، وزارت نيرود و … داده هاي خود را با فرمت ILWIS تهيه مي كنند.

این نرم‌افزار به صورت رسمی فقط بر روی سیستم عامل مایکروسافت ویندوز اجرا می‌شود.

در اینجا با نرم افزار ILWIS آشنایی ابتدایی پیدا کردیم . در ادامه شما دوستان می توانید این نرم افزار را دانلود کنید.

پسورد فایل: www.omranovin.ir

این قسمت از محتوا مخصوص کاربران عضو سایت است. برای نمایش کامل محتوا باید در سایت عضو شوید یا وارد حساب کاربری خود شوید !
این قسمت از محتوا مخصوص کاربران عضو سایت است. برای نمایش کامل محتوا باید در سایت عضو شوید یا وارد حساب کاربری خود شوید !
این قسمت از محتوا مخصوص کاربران عضو سایت است. برای نمایش کامل محتوا باید در سایت عضو شوید یا وارد حساب کاربری خود شوید !

مدرس نرم افزار های BIM ، طراح ، شاپکار سازه های مسکونی و صنعتی و مدرس دروس طراحی سازه های فولادی در دانشگاه ، بلاگر در حوزه نرم افزار های مهندسی عمران

عضویت

مقاله های مرتبط :

دوره های آموزشی مرتبط :

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.