دستگاه هاي توليد بتن(بچينگ)

دستگاه هاي توليد بتن(بچينگ)

باسلام با معرفی دستگاه هاي توليد بتن(بچينگ) در خدمت شما هستیم.

معرفي، موارد استعمال، مشخصات فني و ظرفيت

امروزه بتن به عنوان يكي از مصالح اصلي در پروژه هاي ساختماني مطرح است و لذا مسئله نحوه تامين بتن مورد نياز با كميـت و كيفيت مورد نظر اهميت ويژهاي دارد. با توجه به حجم و نوع و محل كارگاه با تحليل هزينه- فايده ميتوان در مـورد اينكـه بـتن در كارگاه ساخته شود و يا از كارخانه توليد بتن آماده به محل حمل شود، تصميم گيري كرد. ولي در هر حال لزوم ايجاد سيستمي مكانيزه براي توليد بتن همواره وجود دارد.

بچينگها براي تهيه بتن مطابق با خواسته هاي مورد نظر به وجود آمده اند و امروزه در طيف گستردهاي از خصوصـيات و احجـام به كار گرفته مي شوند. بچينگ به مجموعه تجهيزاتي گفته ميشود كه براي تهيه بتن طبق طرح اختلاط مورد نظر و نيز تحويل مواد توزين شده به تجهيزات حمل، قبل يا بعد از مخلوط كردن مصالح حسب مورد، به كارگرفته مي شود. با توجه به گستره وسيع عملكرد، انواع مختلفي از بچينگ ساخته ميشود و براي كاربردهاي گوناگون مورد استفاده قرار مي گيرد.

بچينگ ها در حالت كلي شامل اجزايي هستند، از قبيل سيلوهاي سيمان، مخازن نگهداري سنگدانه ها و آب، سيستمهاي انتقـال مصالح، تجهيزات توزين و پيمانه كردن اجزا، تجهيزات كنترل و در صورت لزوم اجزاي ديگري از قبيـل ديـگ آب گـرم و تجهيـزات سرمايشي مانند يخ سازها نيز به آن افزوده مي شود. در اين بخش به معرفي انواع بچينگها پرداخته و در بخشهاي بعدي هريك از اجزا به تفصيل بررسي خواهند شد.

خواندن مطلب
بادبزن تهویه

نيروي محركه ميكسرها توسط برق به وجود مي آيد و توان مصرفي آنها بسته به ظرفيت مي تواند از ۱۰ تـا بـالاي ۲۰۰ كيلـووات باشد. از طرفي توان مصرفي اجزاي ديگر بچينگ ها عمدتا از نيروي برق مي باشد و بسته به ظرفيت محصول دهي و نوع آن متفاوت است.

ظرفيت توليد بتن در بچينگ معمولا با ميزان توليد مترمكعب در ساعت بيان مي  شود، انواع مختلف بچينگها در ظرفيتهاي مختلف امروزه ساخته مي شوند و با توجه به نياز مي بايد نسبت به انتخاب سيستم مورد نظر اقدام نمود. بچينگ ها ميتوانند تا ظرفيت بالغ بـر ۴۰۰ متر مكعب بر ساعت بتن توليد كنند، اما ترجيح داده ميشود براي ايجاد حاشيه اطمينان از تعداد بيشتري بچينگ با ظرفيت كمتر استفاده شود تا كه در صورت از كار افتادن يك دستگاه، عمليات بتن ريزي تعطيل نشود. در حال حاضر عمدتاً بچينگهـا در ابعـاد ۳۰، ۴۵ ،۶۰ ،۷۵ ،۹۰ ،۱۲۰ ،۱۵۰ و ۱۸۰ متر مكعب در ساعت توليد ميشود. ظرفيتهاي بالاتر از اين دسته عمـدتاً تحـت سـفارش خـاص توليد ميشوند.

بب

 

این قسمت از محتوا مخصوص کاربران عضو سایت است. برای نمایش کامل محتوا باید در سایت عضو شوید یا وارد حساب کاربری خود شوید !
این قسمت از محتوا مخصوص کاربران عضو سایت است. برای نمایش کامل محتوا باید در سایت عضو شوید یا وارد حساب کاربری خود شوید !

مهندس عمران و متخصص در امور دفتر فنی و متره و برآورد

عضویت

مقاله های مرتبط :

دوره های آموزشی مرتبط :

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.