نمونه طراحی دستی پروژه فولاد

نمونه طراحی دستی پروژه فولاد

با سلام . در این پست تصمیم داریم یک نمونه طراحی دستی پروژه فولاد برای شما قرار دهیم

در این فایل فقط روند کنترل تیر ، ستون ، اتصال مفصلی و پی را آوردیم

توجه داشته باشید روند طراحی هر شخص ممکن است متفاوت باشد ولی روندی که ما در نظر گرفتیم  برای تیرها بر اساس مبحث ۱۰ مقررات ملی سال ۹۲ و برای ستون ها نیز بر حسب مقررات ملی سال ۹۲ و برای اتصالات مفصلی از نشریه ۲۶۴ و برای پی از کتاب های مرجع طراحی استفاده شده است .

در زیر چند قسمت از این فایل را مشاهده می کنید

 

 

 

روند کار به این صورت می باشد که پس از طراحی سازه توسط نرم افزار ایتبس شما یک تیر و یا ستون و یک نقطه زیر ستون را در بیس انتخاب میکنید و نیرو های لازم برای کنترل دستی را از آنها برداشت می کنید ( فرض بر این است در خروجی گرفتن نیرو ها مشکلی ندارید )

بنابراین در فایل زیر یک سری نیرو در ابتدای هر قسمت نوشته شده که این نیرو ها از نرم افزار و پس از آنالیز و طراحی استخراج شده است.

ما بوسیله ی این نیرو ها و روند طراحی گفته شده در آیین نامه صحت نتایج نرم افزار را می سنجیم که در صورت درست بودن همه چیز باید طراحی مطلوبی گزارش شود.

طراحی دستی در پروژه های فولادی معمولا شامل : تیر – ستون – اتصالات مفصلی – اتصالات گیردار – مهاربند – سقف – فونداسیون و…. می باشد

خواندن مطلب
پک کامل پروژه سازه ی فولادی فاز 2

امید وارم از این فایل استفاده کنید و مورد قبول واقع شود .

در صورت هرگونه سوال و یا نظر در قسمت نظرات اعلام کنید.

موفق باشید

این قسمت از محتوا مخصوص کاربران عضو سایت است. برای نمایش کامل محتوا باید در سایت عضو شوید یا وارد حساب کاربری خود شوید !
این قسمت از محتوا مخصوص کاربران عضو سایت است. برای نمایش کامل محتوا باید در سایت عضو شوید یا وارد حساب کاربری خود شوید !

 

علی رهبر هستم | کارشناس ارشد در رشته عمران و گرایش ژئوتکنیک و تخصص در زمینه مدلسازی سه بعدی، طراحی سازه و ترسیم نقشه سازه، تخصص در طراحی معماری و نما و تخصص در زمینه point cloud و تهیه حجم و نقشه از سازه های خاص. مدرس نرم افزار های اتوکد، رویت ارشیتکت، رویت استراکچر، ژئو استودیو،

عضویت

مقاله های مرتبط :

دوره های آموزشی مرتبط :

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

۲ دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است

  1. mujtaba
    ۱۲:۴۳ ۱۳۹۹/۰۵/۲۹

    با سلام تشکر از مطالب مفیدی که در سایت قرار دادید.
    بنده میخوام فایل نمونه طراحی دستی پروژه فولاد رو دانلود کنم اما هر کاری میکنم نمیشه، ارور ۴۰۴ میده، لطفا راهنمایی کنید. ممنون