ماشين آلات بازيافت بتن

ماشين آلات بازيافت بتن

در كارهاي بتني هميشه مقداري از بتن به صورت باقيمانده در ادوات انتقال، همانند تراك ميكسرها باقي مي ماند كـه ايـن حجـم باقيمانده ميتواند در كارهاي بزرگ، مقدار قابل ملاحظه اي باشد كه استفاده از ماشين آلات بازيافت را توجيه پذير نمايد. علاوه بر ايـن ممكن است كه به منظور حفاظت از محيط زيست، سازندگان ملزم به بازيافت بتن باقيمانده باشند. ماشين آلات بازيافت بتن، اسـتفاده مجدد از مصالح را فراهم كرده و در عين حال باعث ميشوند آلودگي كمتري وارد طبيعت شود .

علاوه بر اين ممكن است لازم باشد بتنهاي حاصل از تخريب سا زه هاي موجود چه به لحاظ محيط زيستي و يا دلايـل اقتصـادي به گونه اي بازيافت شود. ماشين آلات به كار رفته براي اين منظور از آن چيزي كه در بازيافت بتن تازه در كارگاه ها استفاده مـي شـود متفاوت ميباشد .

انواع ماشين آلات بازيافت

ماشين آلات بازيافت بتن همانگونه كه قبلاً ذكر شد، شامل دو نوع عمده با كاربردهـاي مختلـف اسـت . نـوع اول آن كـه بـراي بازيافت بتن تازه به كار ميرود، معمولاً در كنار ادوات توليد بتن مستقر ميشود و وظيفه آن دريافـت بـتن شسـته شـده از تجهيـزات حمل، عمدتاً تراكميكسر و سپس تحويل دادن اجزاي تشكيل دهنده آن به صورت مجزا و قابل اسـتفاده مجـدد در توليـد بـتن تـازه ميباشد . نوع دوم كه براي بازيافت بتنهاي حاصل از تخريب به كار مي رود و استفاده از آن عمـدتاً بـر اسـاس ملاحظـات محـيط زيسـتي صورت ميگيرد. گردش كار در اين سيستم به اينصورت است كه ابتدا مواد حاصل از تخريب به سايت بازيافـت حمـل مـيشـود و در آنجا توده ميشود. متعاقباً توسط تجهيزاتي از قبيل بيل مكانيكي بر روي تسمه نقاله قرار ميگيرد.

سپس قطعات بتني داخل دستگاه خردكننده ميشوند و مواد حاصل از خردكردن توسط الك، دانه بندي ميشوند و در مرحله بعدي يك آهن رباي عظيم براي جذب هرگونه آهن موجود در توده به كار گرفته ميشود. نهايتا پس از اين مرحله سنگدانه هاي حاصله كه در اندازه هاي زير ۶۰ ميليمتري هستند، توسط يكسري تسمه نقاله به محل دپـو هدايت ميشود. اين مواد عمدتاً براي استفاده به عنوان زير اساس به كار ميروند، چرا كه معمولا كيفيت بالايي ندارند.

این قسمت از محتوا مخصوص کاربران عضو سایت است. برای نمایش کامل محتوا باید در سایت عضو شوید یا وارد حساب کاربری خود شوید !

 

 

مهندس عمران و متخصص در امور دفتر فنی و متره و برآورد

عضویت

مقاله های مرتبط :

دوره های آموزشی مرتبط :

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.