نقشه برداری ساختمان

نقشه برداری ساختمان

با عرض سلام خدمت شما عزیزان. در این پست برای شما کتاب نقشه برداری ساختمان رو از سری کتاب های فنی حرفه ای قرار دادیم. ابتدا توضیح مختطری درباره ساختار کار گفته میشود و سپس شما عزیزان میتوانید این کتاب را در انتها دانلود کنید.

به منظور طراحی یک پروژه عمرانی در یک منطقه زمین، قبلا باید وضعیت زمین آن منطقه را از نظر شکل، ابعاد و پستی بلندی ها و دیگر عوارض موجود در آن شناخت. طراح یک پروژه بدون توجه به خصوصیات مذکور قادر به ارائه طرح نیستند. برآورد هزینه های اجرای طرح و سپس انجام عملیات اجرایی مراحل دیگر اتمام کار پروژه اند.ارتباط نقشه برداری با مراحل سه گانه فوق همچنین آشنایی با مفاهیم اساسی نقشه برداری قبل از بحث در خصوص وسایل  و دستگاه های نقشه برداری و روش های اندازه گیری و قواعد کار به منظور تهیه نقشه یک منطقه از زمین یا پیاده کردن طرح های ساختمانی ، در این فصل مورد بررسی قرار میگیرد.

بعد از مطالعه این کتاب باید گفت که هنرآموز این توانایی را پیدا میکند که :

با جنبه های کاربردی نقشه برداری را در رشته خود آشنا باشد.

با اصول و قواعد کروکی و نقشه و عکس هوایی آشنا شده و تفاوت های آنها را میداند.

با اصول نقشه بردارزی آشنا باشد.

با اصول نقشه های بنیادی و موردی آَشنا باشد.

با اصول و نحوه تهیه نقشه از یک منطقه آشنا باشد.

با کمیت های مورد استفاده در نقشه آشنا باشد.

تفاوت نقشه های هوایی و زمینی را درک کند.

خواندن مطلب
دانلود پلان نقشه ساختمان

از برداشت و مقیاس کردن اطلاع داشته باشد.

و …..

یکی از الزامات نقشه برداری در ساختمان این است که بخش اعظم فعالیت متخصصان رشته ساختمانی طراحی ، محاسبه و اجرای پروژه های مختلف عمرانی است. به منظور انجام هریک از امور سه گانه فوق در یک محل یا منطقه ، قبلا باید اطلاعات عوارض و ناهمواری ها را بدست آورد و اهمیت این امر با بزرگ شدن پروژه افزایش می یابد.

در اینجا به مقدمه از نقشه برداری اکتفا میکنیم و شما عزیزان برای مطالعه این مباحث بصورت جامع میتوانید به این کتاب رجوع کنید.

پسورد فایل: www.omranovin.com

این قسمت از محتوا مخصوص کاربران عضو سایت است. برای نمایش کامل محتوا باید در سایت عضو شوید یا وارد حساب کاربری خود شوید !

 

 

مدرس نرم افزار های BIM ، طراح ، شاپکار سازه های مسکونی و صنعتی و مدرس دروس طراحی سازه های فولادی در دانشگاه ، بلاگر در حوزه نرم افزار های مهندسی عمران

عضویت

مقاله های مرتبط :

دوره های آموزشی مرتبط :

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.