بررسی اجمالی نرم افزار Abaqus

بررسی اجمالی نرم افزار Abaqus

 

نرم افزار Abaqus امروزه ، شبیه سازی محصول اغلب توسط گروه های مهندسی با استفاده از ابزارهای شبیه سازی از فروشندگان مختلف برای شبیه سازی ویژگی های مختلف طراحی انجام می شود. استفاده از چندین برند با نرم افزارهای متنوع باعث ایجاد ناکارآمدی و افزایش هزینه ها می شود SIMULIA مجموعه مقیاس پذیر محصولات تجزیه و تحلیل یکپارچه را ارائه می دهد که به همه کاربران ، صرف نظر از تخصص شبیه سازی یا تمرکز دامنه ، اجازه می دهد تا بدون از دست دادن اعتبار اطلاعات ، همکاری کننده و داده های شبیه سازی و روش های تأیید شده را به طور یکپارچه به اشتراک بگذارند.

مجموعه محصولات Abaqus Unified FEA راه حل های قدرتمند و کاملی را برای مشکلات مهندسی معمول و پیچیده ارائه می دهد که طیف وسیعی از کاربردهای صنعتی را پوشش می دهد. در گروه های مهندسی عمران و صنایع اتومبیل سازی ، گروه های کاری قادر به در نظر گرفتن بارهای کامل سازه اعم از نیروهای جانبی، محوری خرابی های تحت بارگذاری های متنوع بارهای ناشی از بار خودرو ، لرزش دینامیکی ، سیستم های چند بدنه ، ضربه، تصادف ، استاتیک غیر خطی ، کوپلینگ حرارتی و اتصال صوتی – ساختاری با استفاده از یک ساختار داده ای مدل مشترک و فناوری حل یکپارچه هستند. شرکت های درجه یک از مزایای Abaqus  Unified FEA  برای ادغام فرایندها و ابزارهای خود ، کاهش هزینه ها و ناکارآمدی ها و کسب مزیت رقابتی استفاده می کنند.

 

 

تعریف اختصاصی نرم افزار 

Abaqus یک بسته نرم افزاری تجاری برای تجزیه و تحلیل عناصر محدود است. مجموعه محصولات Abaqus از سه محصول اصلی تشکیل شده است:

  1. Abaqus / Standard
  2. Abaqus / Explicit
  3. Abaqus / CAE.
خواندن مطلب
انواع قرارداد هاي عمراني به لحاظ فني (بخش اول)

Abaqus / Standard  یک حل کننده عمومی است که از یک طرح تلفیقی ضمنی سنتی برای حل تجزیه و تحلیل عناصر محدود استفاده می کند. Abaqus / Explicit از یک طرح یکپارچه سازی صریح برای حل تجزیه و تحلیل های پویای گذرا و نیمه ایستا بسیار غیرخطی استفاده می کند. Abaqus / CAE محیط مدل سازی (پیش پردازش) و تجسم (پردازش پس از پردازش) را برای محصولات تجزیه و تحلیل فراهم می کند. که اکثرا تحلیل رشته سازه برای روی این نوع می باشد.

تعریف اختصاصی نرم افزار Abaqus

Abaqus در صنایع خودرو سازی ، هوا فضا و محصولات صنعتی استفاده می شود. این محصول به دلیل قابلیت گسترده مدل سازی مواد و قابلیت سفارشی سازی برنامه در بین موسسات دانشگاهی و تحقیقاتی محبوب است. Abaqus همچنین مجموعه خوبی از قابلیت های چند فیزیکی مانند قابلیت های صوتی-ساختاری ، پیزوالکتریک و ساختار منافذ همراه را فراهم می کند ، و آن را برای شبیه سازی های سطح تولید که چندین زمینه باید جفت شوند ، جذاب می کند.

 

Abaqus در ابتدا برای پرداختن به رفتار فیزیکی غیر خطی طراحی شده است. در نتیجه ، این بسته طیف گسترده ای از مدل های مواد را دارد. قابلیت های الاستومری (مانند لاستیک) آن به ویژه قابل توجه است.

فوق لیسانس رشته سازه

عضویت

مقاله های مرتبط :

دوره های آموزشی مرتبط :

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.